Sureau

Vlak voor onze vakantie werd hier nog eventjes volle gas gegeven met de naaimachine. Ik maakte in die laatste week niet alleen iets voor Felix, maar ook 3 kleedjes voor mezelf. Vandaag stel ik u nummer 1 voor: de Sureau

Achter die Sureau zit een heel verhaal. Na het afstuderen verzamelde ik de nodige extra kilo's. Een paar maand geleden besloot ik daar komaf mee te maken, en stelde mezelf een heel ambitieus doel: maar liefst 22kg afvallen tegen Felix zijn eerste verjaardag (op 12 september). 

Wat dit met de Sureau te maken heeft? Wel, de patroontjes van Deer & Doe zijn Franse maten, en vallen bijgevolg nogal nipt uit. Ik las in blogland dat velen 2 maten groter moeten nemen dan in de algemene confectie. Met 10 kg minder viel mijn lichaam eindelijk binnen de Deer & Doe maattabel, dus de beloning was snel gekozen. 

Het stofje was uitzonderlijk voor een kleedje voor de schoonmoeder gekocht, maar voor haar vond ik op de allerlaatste nipper nog een gepaster stofje. (Wat me er aan doet denken dat dat kleedje ook nog niet geblogd werd.) Maar ik vond dat het qua tafelkleedgehalte nog net wel kon voor een proefversie, maar oordeelt u vooral zelf: 

Stof komt alweer van hier

Ik paste het patroon lichtjes aan: de mouwen werden gekortwiekt en het valse knopenpat werd een echt, borstvoedingsgewijs. Ik ben er in ieder geval best content mee, en heb het op vakantie al veel aangehad. 

Alé hup, nog 12 kg te gaan (in 12 weken). Zeg eens, stelt u zichzelf ook zo van die bijna onbereikbare doelen? En hoe beloont u zichzelf? 

11 opmerkingen:

  1. Je staat er goed mee, mooi aangepast!
    mijn doel: een slaapkamer tegen het einde van de zomer, op zolder, waar het nu nog een waar slagveld/bouwwerf is :)
    de beloning: een echt bed na maanden in de living kamperen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi wat je gedaan hebt! Na wat ik al gelezen heb over Deer&Doe heb ik wat schrik gekregen...
    En een dikke proficiat voor de kilo's... nog even doorbijten!
    Maar 12 in 12; is dat niet een beetje veel om op een gezonde manier te doen? Ik viel ooit 15kg af (leek me ook onbereikbaar op dat moment), maar dat viel goed mee. Mezelf belonen heb ik eigenlijk niet gedaan, ik voelde me zoveel fitter dat het me niet zo uitmaakte. Twee zwangerschappen en ziekte later zitten die kilo's er terug bij en neem ik mezelf voor mezelf te belonen met stof ;) Je bent verslaafd of je bent het niet hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De uitleg bij de patronen is anders heel duidelijk hoor, je moet alleen goed meten zodat je de juiste maat maakt en eventueel wat aanpassen.
      De combinatie weightwatchers en borstvoeding zorgden tot nu toe voor een gemiddelde van -1kg per week, dus ik hoop ergens dat met nog wat extra sport te kunnen behouden. Maar ik ben me er wel goed van bewust dat het niet vanzelfsprekend is dat ik het haal, maar ik heb een ietswat onbereikbaar doel nodig om gemotiveerd te blijven ;-)

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Staat je goed. Ik ben ondertussen 9 kg kwijt in ongeveer 15 weken (een paar ups en downs) en dat voelt al als een heel verschil. Hier nog 7 kg te gaan. Mijn beloning was vorige week een kleedje dat al de hele lente naar me hangt te lonken. En de grootste beloning: ik kon in een maatje kleiner dan normaal! Nog veel moed, ik doe in ieder geval mee! An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook veel succes! Ik kan opnieuw in broeken van 5 jaar geleden, en ik heb nog een jeans liggen van 10 jaar geleden, maar ik betwijfel of ik daar ooit terug ga inkunnen...

      Verwijderen
  4. Tafelkleedgehalte ? Allé, jong ... keischoon !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja amai, mooi ze...
    Ga die patroontje ook is bekijken :-)
    Onbereikbare doelen heb ik opgegeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amaaai zeg, zo chique!!! Mooi!!
    En daar moeten niet veel kilo's meer af, hoor, je ziet er heel goed uit! En dan past dat mooie kleedje trouwens ook niet meer, dat zou zonde zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, amai, heel mooie versie ook! Hopelijk kan je het wat aanpassen aan je nieuwe, strakkere lijf ;)

    BeantwoordenVerwijderen