Miss Baksel

't Gaat hier van kwaad naar erger. Na het mislukte plan A voor de vent (ondertussen opgelost, nu de knoopjes nog) kwam er een vreselijk kleedje voor mezelf vanonder het machien. Het zat nochtans schoon in mijn hoofd. 

Ik en Burda, wij zullen nooit beste vrienden worden. Wat mij echter niet tegenhoudt om daar in de bib eens in te bladeren. En af en toe komt er dan zo'n exemplaar eens thuis logeren. Dan wordt daar een paar keer in gebladerd, gezucht 'wel schoon, maar niet echt flatterend voor mijn figuur'. Een paar weken later wordt Burda dan in onberispelijke staat terug ingeleverd. 

Dit keer besliste ik dat ik er nu toch maar eens iets uit moest maken. Ik nam Burda 12/2012 mee naar huis omdat ik in de Black Power Dress wel iets zag voor de feestdagen. Thuis viel mijn oog echter op een ander jurkje, prima nazomerspul dacht ik. Niet echt flatterend voor mijn figuur, maar daar ging ik nu eens vierkant mijn voeten aan vegen.

 

Ik had meteen een stoffencombinatie in gedachten. Van beide stofjes had ik eigenlijk net iets te weinig stof. Met héél véél gepuzzel kreeg ik het bovenstuk uit het stofje (1 meter ipv de voorgeschreven 1m50, daar word ik nu gelukkig van se). Het rokdeel kreeg ik er helaas niet uit, alle delen werden dus iets korter en ik ging daar later dan wel een mouw aan passen. 

Het bovenstuk, dat stak in een wip in elkaar. Het rokdeel, daar werd serieus op gevloekt. De zakken werden meermaals losgetornd omdat ik ze op een andere manier wou inzetten, maar mijn verstand weigerde dienst. De vreemde rokdelen werden aan elkaar gestikt, er werd gerimpeld en het geheel werd in elkaar gezet. Het geheel werd gekeerd, en aanschouwd. En meteen vreselijk bevonden. Ach, misschien valt het nog mee wanneer ik het draag, dacht ik. Hoopvol keer ik in de spiegel, maar de vrees was terecht: het trok echt op niets. In die mate dat zelfs de vent vroeg 'wat dat moest voorstellen, want het was maar iets raar?'. 

Daar bleef het dan een week hangen, terwijl er zich in mijn hoofd verschillende scenario's afspeelden. Het rokdeel weglaten en enkel het bloesje behouden, een compleet nieuw rokdeel, of nog iets proberen aan te vangen met het bestaande rokdeel. Uiteindelijk besloot ik eerst de laatste optie uit te proberen. Ik behield de gerimpelde voor- en achterpanden, tornde de zijpanden los en 'ontrimpelde' ze. Dan knipte ik de zijkanten recht af en bevestigde alles terug. Nieuwe passessie, en het resultaat viel wel mee. Alleen moest ik nog lengte bijvinden. Een blik in de stoffenkast beperkte de opties tot een tricot band in wit of rood. Om wastechnische redenen koos ik voor rood. 

Het resultaat? Oordeelt u zelf maar. Mijn mening? Absoluut niet flatterend, maar het zit goed en zal wel gedragen worden. Al zal het geen favoriet worden vrees ik. Ik ben ook niet echt overtuigd door de rode band, maar het zal helaas zo blijven, ik heb er genoeg mee afgezien. Ik zal toch nog maar eens diep nadenken over de Black Power Dress, misschien moet ik maar genoegen nemen met de Burda als 'leuk om door te bladeren-boekje'.






5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat jij iets te veel borst hebt voor zo'n bravemeidenknopenbloeske
    da's dus een compliment vóór u en tegen het bloeske he ;)
    Dat rokdeel daarentegen vind ik wel geslaagd, zeker met dat rood erbij
    Misschien beide delen terug splitten en apart dragen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, één van de gevolgen van borstvoeding geven he, maar daar zal binnenkort wel verandering in komen :-) Apart dragen is geen optie omdat het bloesjesdeel te kort is en de stof op. Met een vestje met v-hals erover is het doenbaar ;-)

      Verwijderen
  2. Ik deel de mening van twee emmerkes water! Ik zou de 2 apart dragen. De rok vindt ik ook OK, zelfs leuk detail, dat rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel schoon stofje, met dat bloemetje! En de ontrimpelde aanpassing lijkt mij ook beter te zijn dan het oorspronkelijke geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook fan van het rokdeel. Misschien toch splitsen? Als rok ga je er waarschijnlijk ook veel meer plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen