Onze leukste kinderboeken

Onze kinderen lezen heel graag boeken. En wij lezen ze graag voor. Soms is het moeilijk door de bomen het bos te zien, en een goed boek op de kop te tikken. Ik stel onze favorieten aan u voor. Als je op de titel klikt, wordt je doorverwezen naar meer info over het boek. Hier staan er alvast voor ieder kind een aantal boeken op de verlanglijstjes voor de feestdagen!



Met stip op 1, want echt een superleuk kleuterboek. Een grappig en interactief boek, waar zelfs niet-boekenliefhebbers zot van zijn. Bij de voorleesmomenten in de kleuterschool steevast een topper, staat garant voor een gibberende klas. Een echte must-have voor kleuters!









In de lijn van het vorige, met allemaal bolletjes. Leuk en interactief, voor kleuters. 












Leuke boekjes met bekende Vlaamse kinderliedjes, met bijhorende Vlaams ingezongen cd. Leuk voor in de auto, maar ook thuis. Onze kindjes zitten regelmatig met zijn allen in de zetel liedjes te zingen aan de hand van deze boekjes. 








Een topper bij peuters. Ondertussen is er een hele reeks te vinden (meer dan bij bovenstaande link, googlen!). Felix vindt deze nog altijd super, die zijn hier echt al stukgelezen. 











Jeugdnostalgie alom, want mijn ouders lazen die al voor. Superleuke en grappige kleuterverhaaltjes in rijmvorm, waardoor je kinderen na een tijdje de zinnen kunnen afmaken. Mijn voorleesfavoriet!









Een klassieker. Over kleuren, verdraagzaamheid en houden van. Ondertussen heeft Eefje al een hele website en is er zelfs al een film van. 












Een groot kartonnen kijk- en zoekboek voor kleuters, waarin ze iedere keer iets nieuw ontdekken. 












Vijf verhaaltjes over het kleurrijke olifantje Elmer. Lukas is er zot van!












Leuke boekjes voor peuters, die eveneens heel leerrijk zijn. De kindjes moeten op iedere bladzijde de buitenbeentjes zoeken, niet zo gemakkelijk!












Deze was een topper tijdens de afgelopen vakantie. Zowel Kato, Lukas, de papa en ikzelf hebben er heel veel in gekeken. Ideaal voor aan het strand of zwembad, in het vliegtuig / de bus / de auto of in de wachtzaal. Bij ons ligt hij standaard in de auto. 







Er zijn natuurlijk nog heel veel andere boeken die onze kindjes ook leuk vinden, zoals de reeksen van Dikkie Dik, Kikker en Tiny, maar ik ga er van uit dat de meesten die wel kennen. Het Aaiboek van Kapitein Winokio en een tekenboek van Taro Gomi zullen hier onder andere onder de kerstboom liggen. Als ze wat groter zijn, beginnen we hier aan de Harry Potter-reeks. Welke kinderboeken zijn bij jullie favoriet? 


Een reactie is altijd fijn!

8 opmerkingen:

  1. Idd mooie boeken! Welk boek raadt jij aan als kerstgeschenk voot een peutertje dat begin december 2jaar wordt?
    Ik geef graag boeken en de mama en papa houden daar ook van. Beter dan al dat speelgoed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De liedjesboeken van Kidsmarketeers zijn hier nu topfavoriet bij Felix, die 2 werd in september. De buitenbeentjes zal hij van de Sint krijgen. Verder vindt hij de boeken van Dikkie Dik wel leuk, en van Hazeltje.

      Verwijderen
    2. Onze zoon van 2 leest/hoort graag:
      De mooiste vis van de zee
      Alle Dikkie Dik verhalen
      Barbapappa

      Verwijderen
  2. :) boeken maken me altijd blij, en zo leuk om de leeskriebels aan de kids door te geven
    nummer twee staat hier ook in de kinderboekenkast

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tof dat je dit deelt, ik doe weer wat ideetjes op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier zijn bij de 3 jarige (en bij mama....) ook favoriet:
    alle boeken van Kleine Ezel, prachtige tekeningen en leuke verhalen
    de Gruffalo
    de boeken van Giraf (van Marie-Louise en Mark Sécrève)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zijn allemaal onbekenden voor mij, ik zoek ze eens op in de bib!

      Verwijderen
  5. Oooh boeken, ik ben daar ook aan verslaafd. En onze kindjes gelukkig ook :-) Vorige week heb ik op de boekenbeurs weer een heel lijstje gemaakt en de interessantsten gepind :-)
    Ik vind het straf dat ik er veel van jouw lijstje nog niet ken, hoewel onze kindjes even oud zijn.
    Onze favoriet zijn momenteel de 4 zoekboeken: voor elk seizoen een boek, van Rotraut Susanne Berner, echt super! (ik vind ze stiekem even leuk als de kindjes) :-)

    BeantwoordenVerwijderen