Pinspiratie 2: het twijfelgeval

Haast staat niet in Kato's woordenboek. Tot ergernis van velen. Je er in opwinden heeft alleen maar een averechts effect, dus wij passen ons leven daaraan aan. Een kwartier voordat we naar school vertrekken, krijgt Kato hier al de opdracht haar schoenen, jas, fluo en helm aan te doen. En dat is nodig. 

Om maar te zeggen dat het kind tijd nodig heeft. Afleiding is overal, als het niet in haar hoofd is, dan wel daarbuiten. Kleding aandoen is een tijdrovend iets voor onze oudste. Thuis kunnen we daar gemakkelijk rekening mee houden, op school is dat niet altijd evident. Om de juffen wat te ontstressen, zorgen we voor snel-aan-kledij op sportdagen. Iedere maandag en vrijdag ligt er een gemakkelijk pakketje kleren klaar voor Kato. 

Met het koudere weer in aantocht (alhoewel), en een blik op haar groeiende benen, ging ik op mijn Pinterest-borden op zoek naar een idee. En ik kwam uit bij dit. Een tricot jurk, maar een classy geval. Want het gevaar met tricot jurken schuilt hem vaak in het pyjama-gehalte. 



Ik vertrok van een basist-shirtpatroon (Ensemble uit Ottobre 6/2014). Met lange mouwen, de gemakkelijkheidsfactor weet u wel. Ik tekende er een klokrok aan (met de vrije hand, maar u kan altijd bij Mme Zsazsa's Allemaal rokjes ten rade gaan). De 'bavet' werd getekent, mouwboordjes toegevoegd en er werd geknipt en genaaid. Halverwege kreeg ik al een ai-gevoel, maar oordeel vooral zelf: moeten we dit naar de pyjama-schuif verbannen of toch niet? 



Pinspiratie: Pinterest is iets wonderbaarlijks. Verslavend. Inspirerend. En soms toch ook wel frustrerend. Ik zie zoveel dingen 'waar ik iets mee wil doen', maar tijd schiet hopeloos tekort. Om de tijd die ik in Pinterest steek wat goed te maken, komt er een 'Pinspiratie-serie'. In navolging van haar, maar dan niet op wekelijkse basis. Mezelf kennende, lijkt me dat niet echt realistisch. Regelmatig kies ik een pin (of meerdere) waar ik daadwerkelijk mee aan de slag ga. Doen jullie mee? 

Pinspiratie 1: een zwierjurkje met retro toets


Een reactie is altijd fijn!

13 opmerkingen:

  1. Je hele post is super herkenbaar, van oudste dochter karakteristieken, makelijke kleding op sportdagen tot overvol pinterest inspiratie bord. Heel leuk dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. herkenbaar :-) ik doe graag mee aan die pinterestserie, een stok achter de deur, want ik moet 150 worden als ik met alle ideeën iets wil doen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk een hele mooie pyjama. Leuke tricot/ fleece/ jogging jurk is bluebell dress van MyChildhoodTreasures op Etsy.Bovenstuk 2 cm langer gemaakt en je hebt zo een leuke jurk. Welke ik nog wil maken lillesolundpelle nummer 39.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die Lillesol und Pelle heeft een superleuke patroontjes! En ik hou wel van die Duitse stijl, dankjewel voor de tip. De Bluebell Dress is niet zo mijn ding.

      Verwijderen
  4. Alsof je mijn oudste dichter beschrijfd :) ook ik heb t jurkje gepind misschien als je het bovenste lapje wat kleiner maakt t minder pyama is
    Groetjes anoeska ( pinkbubbels.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof, dat pinterest-idee, ik doe dat zeker ook een keer! Volgend jaar of zo :-) Ik vind het jurkje heel leuk, de kleur in combinatie met de roze bias… Alleen ben ik geen fan van de bavet. Wél van de bavet opzicht, maar niet van dat specifieke printje. Nochtans vind ik ze er prima mee staan als ze het aanheeft, jouw dochter. Ik had niet het pyjama-gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Zou ik wel aan mee willen doen. Vrees alleen dat er momenteel ook bij mij nogal veel "afleiding in m'n hoofd of daarbuiten" is. Misschien inderdaad volgend jaar eens...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben geen fan van die bavet maar voor de rest een vlot draagbaar kleedje en geen slaapkleed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee de opgestikte slab vind ik niks eerlijk gezegd, en het strikje maakt het nog meer ondergoed achtig. Hele stuk vervangen? De rest van de jurk, snit, stof, kleuren, boordjes vind ik namelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht niet aan een pyjama hoor. Maar als je dan toch iets wilt veranderen, dan zou ik het bovendeel smaller maken, ofwel small-fit. Dan lijkt t echt niet meer op een pyjama volgens mij. Leuk idee van dat van pinterest!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het eigenlijk niet pyjama-achtig hoor... Ik maakte onlangs twee jurkjes van charlie bovenstuk gecombineerd met princess castle rok en zakken, ideaal als snel-aan-kledij! Ook maakte ik al tricot jurkjes met grote rolkraag, heb je ineens minder slaapkleed effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het heel mooi !!!! Misschien een roze ceintuurtje errond? Dat deed bij ons Mie haar tricot kleedje ook al veel: http://villaspeelmama.blogspot.be/2014/10/de-tweelingzusjes.html

    BeantwoordenVerwijderen