Hieperdepiep - part 4

Na Lola, Kato en papa (die dit jaar geen naaisels kreeg voor zijn verjaardag en dus ook bloggewijs overgeslagen werd) is het vandaag de beurt aan Felix. 




Drie jaar, voor Felix betekent dat de eerste keer dat hij heel bewust naar zijn verjaardag toe leeft. Dat hij uitkijkt naar zijn kroon, 'lang zal hij leven' zingen en cadeautjes. En dat voor de eerste keer zijn verjaardag in de klas gevierd wordt. 



Met zijn drie jaar weet Felix al heel goed dat verjaren ook een verjaardagsoutfit betekent. Na een vermoeiend schooldagje zat hij op mijn schoot mee blogs te lezen, en kwamen we de superhelden tegen. Na even googlen vonden we ook de bijhorende piraten (en zeemeerminnen voor de meisjes). Daar ging het voornemen om voorlopig geen stof meer te kopen...




Met een week met veel te weinig slaap (wat hou ik toch van mijn job) en veel te veel naai-to do's, ging ik gisteren voor simpel en snel. Ik naaide de derde Camil-vest uit LMV 5/2015 van de week (en een vierde ligt nog geknipt klaar). Daarbij een back-to-basics Cisse van Zonen09 met nepgulp en tailleband met elastiek uit tricot uit een afgedankte jeans van Vake en een Starry Print shirt uit Ottobre 3/2013. Het shirt is nog aan de grote kant, maar dan kan hij het zeker volgende zomer nog dragen. 




Voor de nieuwsgierigen: onze driejarige is volledig in de ban van 'De geweldige beer' en kreeg dus zijn eigen beer. Ook van brandweermannen is hij nog steeds zot, dus voegden we een brandweer toe aan de Brio-collectie, en kan hij vanaf nu ook slapen als een echte brandweerman.




Een reactie is altijd fijn!

7 opmerkingen:

  1. Oh, die Camil vest is tof! Gelijk heeft 'm trouwens, dat hij op zijn verjaardagsoutfit staat ;). Jeuj voor Felix -die-groot-aan-het-worden-is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een vereenvoudiging van de Olé van Zonen09, maar als je de perfecte afwerking wil, dan ga je beter voor de Olé. Deze is wel een stuk sneller klaar en handiger voor dikke stoffen.

      Verwijderen
  2. Proficat Felix!
    Volgende week zondag is het opendeur bij de plaatselijke brandweer, lijkt mij de ideale uitstap voor hem :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Staat al op onze planning, duimen dat het weer meevalt dan!

      Verwijderen
  3. Wauw, Camil is echt tof! Ik ben benieuwd naar je drie (3!) andere versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superleuk truitje! Ik zet die ook op mijn to do lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dat heb je weer prachtig klaargespeeld! En zie hoe hij straalt, zalig, daar doe je het toch voor, hè! :-)
    Ik ben vandaag ook begonnen om t-shirts met lange mouwen te naaien voor onze september-jarige (ik heb gelukkig nog 14 dagen ;-))
    Toffe cadeautjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen