En toen zeiden wij ja... - deel 1: de zonen

Na twaalf jaar samen te zijn en vier kinderen op de wereld gezet te hebben, voelden we dat er toch nog iets ontbrak. En zo kwam het dat wij op 8 oktober 2015 volmondig "ja" zeiden tegen elkaar. 

Bij zo'n gebeurtenis horen natuurlijk feestelijke outfits. Wij gingen voor vrolijkheid en niet te stijf, want zo zijn wij nu eenmaal. Ik had een kleurenpalet in mijn hoofd, en ging samen met de vent zijn outfit shoppen. Wegens een net iets te strakke deadline en te weinig goede mannenpatronen. Alle andere outfits werden zelf genaaid.

Vandaag presenteer ik u: de zonen.




Ik zag de jongens helemaal in Zonen09-outfit, maar LMV stak daar een stokje voor. De Camil uit LMV 5/2015 (die ik hier al eens maakte) is een soortgelijk model als Olé van Zonen09, maar niet gevoerd. En dat leek me net iets handiger boven een hemd met lange mouwen. En, laat ons eerlijk zijn, net iets minder tijdsintensief. Achteraf gezien heb ik toch wel wat spijt van mijn keuze, want de Olé heeft een veel fijnere pasvorm en afwerking.





Het Theo-hemd werd er eentje met driehoekjes. Wat een werkje, maar het resultaat is het zo waard! Het zachte mintgroen van het hemdje kleurt prachtig bij zowel de witblonde haren van Felix, als bij de gebruinde huid van Lukas. 








Een Cisse maakt het geheel af. De pasvorm van de broeken is bij beide subliem. Voor fijne Lukas maakte ik een smalle maat, voor Felix een standaard. 




De broeken maakte ik uit een dun, soepel vallend wolletje. Aan één kant een gewone steekzak, aan de andere kant de dubbele steekzak met paspel (waar Lukas zo van in de wolken is). 









Vestjes: Camil Cardigan uit La Maison Victor 5/2015
Hemdjes: Theo van Zonen09, stof Harajuku aqua van Cotton+Steel
Broeken: Cisse van Zonen09



Een reactie is altijd fijn!

19 opmerkingen:

  1. Wauw! Gefeliciteerd! En wat lopen de zonen er mooi bij!! Echt knap en mooi gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat!!
    De zonen zien er knap uit, ik ben benieuwd naar het volgende verslag;

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vroeg mij vanmorgen af waar die foto's genomen waren, ik was zeker dat ik de omgeving herkende. Toen ik er daarnet naast fietste, viel mijn frank (of euro): bij de molen.

      Verwijderen
    2. Inderdaad, goed gezien. Helaas viel het licht eigenlijk net verkeerd, volgende keer in de voormiddag dus. Verder ken ik niet zoveel fotogenieke plekjes hier, als je tips hebt mag je altijd doorgeven.

      Verwijderen
  3. wauw, dat heb je mooi gedaan! toffe combinatie van kleurtjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd en wat leuk dat je alles zelf naaide, over productief gesproken! Deze zijn alvast heel gaaf, benieuwd naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dikke proficiat !!! Jullie zonen zagen er alvast schitterend uit op jullie grote dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Proficiat! Ik snap wat je vindt over Camil, vergeleken bij Zonen09 zijn de pasvorm en de afwerking toch net iets minder perfect. Maar het geheel is heel chic! Wat een feestelijke en frisse kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel mooie combinatie! Proficiat met jullie trouw. Het was op mijn verjaardag een super dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met jullie huwelijk! En ook met de prachtige outfits die je voor je zonen maakte, amai wat een werk moet daarin gekropen zijn. Ik kijk al uit naar de volgende post.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ♥ voor die schoon zonen van jou zeg!
    En vijf afgewerkte tenue's, gij ferme madam.
    Ik hoop dat het een prachtige dag was voor jullie, proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd! En ze zien er prachtig uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Proficiat! De zonen zagen er alvast prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Proficiat!
    Mooie outfits!
    Trouwen is toch echt wel de kers op de taart hé :-)
    Wij waren 15 oktober 4 jaar getrouwd op de dag dat we10 jaar samen waren, toen waren er al 2 kindjes, ondertussen zijn het er 3.
    Mijn man was er al die jaren niet voor te vinden en dan toch ineens de klik gekregen haha en ik blij natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Proficiat met je huwelijk! En proficiat met de mooie uitfits van je zonen, ze stralen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zeg, zo chique!!! En nogmaals proficiat!
    Ik ben al benieuwd naar jouw outfit; op de bovenste foto zie ik daarvan al een glimp :-)

    BeantwoordenVerwijderen