En toen zeiden wij ja... - deel 2: Lola

Hier kon u al zien dat de trouwoutfit voor onze jongens in grijs en mintgroen was. Voor de meisjes werd dat grijs en roze. Vandaag is onze jongste spruit aan de beurt. 




Lola stapt nog niet alleen, haar outfit moest dus bestand zijn tegen wat kruipwerk. Het Mollie-jurkje uit LMV 4/2015 leek mij ideaal. Niet te veel tralala, maar toch speciaal. Het stofje vond ik gewoon in mijn stoffenkast. 



Ik verlengde de driekwartmouwen, en maakte een lintje van een stofje dat u nog zal tegenkomen ipv een ribslintje. 




Voor haar verjaardag kreeg Lola van haar Moesje een wollen vestje dat wonderwel past bij het kleedje. Grijs met een roze vlinderdetail, en het patroontje dat ik stiekem al in gedachten had. A match made in heaven. 




Een eenvoudige grijze legging tegen koude en vuile kruipbeentjes.  En een bijpassende haarband (zoals ik er hier al eens maakte) maakt de outfit af. 









Jurkje: Mollie uit La Maison Victor 4/2015
Vestje: Vennig uit Ottobre 4/2008
Legging: Ruusunpuna uit Ottobre 6/2012



Een reactie is altijd fijn!

7 opmerkingen:

  1. Zoooo schattig!!!
    En zo'n mooi vlinderjurkje! Knap, ik ben helemaal fan!
    Is dat ribbel-dingetje eigenlijk in plaats van smocken, allez, heeft dat hetzelfde doel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een ribslintje is een gewoon lintje met ribbels in, dat doet op zich niets. Het voorpand wordt eerst gerimpeld, daarna wordt het lintje er over genaaid. Best wel prutswerk in het midden van zo'n kledingstuk ;-)

      Verwijderen
  2. Super! En dat grijze dat terug komt, ik kijk alvast uit naar een team-foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze straalt! En ideaal voor de tijd van het jaar met dat mooie vestje!

    BeantwoordenVerwijderen