En toen zeiden wij ja... - deel 3: Kato

Na de trouwoutfits van de jongens en Lola is nu Kato aan de beurt. 



In augustus viel mijn oog al op een geschikt modelletje. Toen maakte ik een testversie van haar feestjurk, en maar goed ook. Het testkleedje viel, ondanks veel aanpassingen, nog een stuk te ruim. Dus nam ik deze keer zowel middenvoor als middenachter nog 2cm in. En nu zit het haar als gegoten. 






Ditmaal maakte ik de versie met volant en bloem. Daarnaast naaide ik ook de voorgeschreven petticoat in de voering, waardoor het rokdeel mooier valt. 




Door de grote strik achteraan en de bloem vooraan vond ik het niet evident om een geschikt vestje te vinden. Uiteindelijk ging ik voor een patroontje dat hier al meermaals (ongeblogd) gemaakt werd en Kato heel mooi staat. Aansluitend en met pofmouwtjes.



Het patroontje komt uit een Knippie Special van een aantal jaar geleden. Gewone Knippiepatronen vallen doorgaans veel te breed voor Kato, maar de maatjes uit de Knippie Special vallen heel wat smaller. Ideaal dus voor deze fijne meid, geen aanpassingen nodig. De knoopjes liet ik achterwege, die zouden nu toch niet gebruikt worden. Gelukkig is Kato totaal niet van het kouwelijke type, en hadden we nog mooi weer.








Kleedje: Butterick 5980
Vestje: Knippie Special van bij Knippie najaar 2011
Alle stofjes: Kapellen



Een reactie is altijd fijn!

12 opmerkingen:

  1. Héél mooi kleedje!
    'k Word met de dag nieuwsgieriger naar jullie outfit... ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal lang niet zo uitbundig zijn hoor Leen :-)

      Verwijderen
  2. Wauw, dit is mijn favoriete trouwfeestoutfit uit het gezin! Heel feestelijk met die bloem, strik, volant, glitters en petticoat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kato gaat graag all the way, en dit was daar de ideale gelegenheid voor!

      Verwijderen
  3. Wauw, zo'n pracht kleed!! Mooi gedaan!!!
    En boomklimmen: net zoals ons Mie Fantasie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze jurk is de naam "feestjurk" alleszins waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi! De kinderen zagen er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen